Інклюзивне навчання
Інклюзивне навчання
ЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як " процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів через забезпечення їхньої участі в навчанні,культурних заходах і житті громади, та зменшення виключення в освіті та навчальному процесі. "
Тобто це такий спосіб отримання освіти , коли учні або студенти з особливими освітніми потребами навчаються в загальному освітньому середовищі за місцем свого проживання, - і це є альтернативою інтернатній системі, за якою вони утримуються та навчаються окремо від інших дітей, або домашньому та індивідуальному навчанню.
Але питання інклюзії варто розглядати не тільки в аспекті створення доступного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами.Інклюзивна освіта в широкому сенсі передбачає створення рівних можливослей для всіх категорій дітей в Україні.
Жоден з них не має відчувати себе іншим - і це головне завдання інклюзії.
Мета інклюзивного навчання
Інклюзивне авчання має покращити навчальне середовище, забезпечити потреби всіх учнів з повагою до їхніх здібностей та можливостей.
Учителям та учням відкривається все розмаїття способів навчання, а його методи мають бути особистісно орієнтованими - з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими потребами.
Переваги інклюзивного навчання
- Усуваються бар'єри в системі освіти та системі підтримки дітей з особливими потребами.
- Батьки залучені до процесу навчання .
- Діти з особливими освітніми потребами отримують можливість для нормальної соціалізації, розвитку своїх сильних сторін і талантів та подальшої інтеграціїв суспільство, вступ до професійних та вищих гавчальних закладів.
- У дітей з особливими освітніми потребами формуються соціальні компетенції для налагодження дружніх стосунків з ровесниками у школі тапоза її межами; моделюються належні способи взаємодії з колективомю
- Створюється атмосфера спокійного прийняття відмінностей інших людей.
Коментарі
Дописати коментар